• دوشنبه, ۲۲ مهر , ۱۳۹۸

چند استراتژی برای کاهش وزن سریع و سالم

امروزه تبلیغات گسترده ای در رابطه با کاهش وزن سریع در اینترنت و شبکه های تلویزیونی شاهد هستیم. از کپسول های لاغری گرفته تا تبلیغ رژیم های غذایی عجیب و دستگاه های عجیب تر اما بگذارید خیالتان را راحت کنیم، هیچ چیزی نمی تواند به این شکل کاهش وزن شما را تضمین کند آن هم در زمانی بسیار کوتاه.

اگر شما از اضافه وزن رنج می برید و می خواهید از راه درست و سالمی وزن خود را کاهش دهید، این مطلب می تواند برای شما مفید واقع شود پس با گامامگ همراه باشید.

آیا روشی برای کاهش وزن سریع وجود دارد؟

مدت زمانی که طول خواهد کشید تا شما به وزن مورد نظرتان برسید بستگی به عواملی چون نوع شروع شما، میزان اضافه وزن و از همه مهمتر سبک زندگیتان خواهد داشت. با توجه به گفته های سازمان بهداشت جهانی، میزان کاهش وزن یک فرد نباید هفته ای بیشتر از ۱ کیلوگرم باشد. کاهش وزن بیشتر از این میزان می تواند خطراتی را برای فرد مورد نظر به همراه داشته باشد.

۱- کاهش کالری مصرفی بصورت مداوم

بطور خلاصه باید گفت که یکی از مهمترین گام ها در کاهش وزن سریع دستیابی به یک نرخ کالری روزانه به منظور کاهش کالری مصرفی شماست. یعنی شما باید بیشتر از آنچه که مصرف می کنید کالری بسوزانید تا کاهش وزن را در خود مشاهده کنید. به عنوان مثال اگر روزانه ۲۵۰۰ کالری مصرف می کنید و از آن طرف ۳۰۰۰ کالری می سوزانید یعنی به نرخ کاهش کالری مداوم دست پیدا کرده اید اما اگر ۳۰۰۰ کالری روزانه می سوزانید و ۳۵۰۰ کالری هم روزانه مصرف می کنید، خیر این یعنی شما موفق نشده اید.

کاهش وزن سریع با رژیم غذایی مناسب

۲- با تغییر رژیم غذایی کالری مصرفی خود را کاهش دهید

برای کاهش وزن معمولاً افراد سعی می کنند ورزش کنند و فعالیت بیشتری داشته باشند اما بعضی ها تصورشان این است که برای حفظ سطح انرژی خود باید غذای بیشتری هم مصرف کنند که این خلاف گام نخست و مهم کاهش وزن می باشد. همانطور که در مورد اول اشاره شد باید کالری مصرفی شما کمتر از کالری باشد که روزانه می سوزانید. با تغییر در رژیم غذایی خود می توانید به این هدف دست پیدا کنید. میوه ها و سبزیجات از انرژی کمتری برخوردار هستند اما غذاهایی مثل گوشت و چربی های سالم سرشار از انرژی انباشته می باشند که سطح کالری روزانه شما را بالا خواهد برد.

۳- هیچ یک از گروه های غذایی را کامل قطع نکنید

وعده های غذایی خود را مدیریت کنید و سعی کنید از میزان کالری غذاهای خود باخبر باشید تا بتوانید در کنار مصرف مداوم و مناسب وعده های غذایی خود کاهش وزن هم شاهد باشید. برخی گروه های غذایی سالم تر از دیگر گروه ها هستند اما این به آن معنا نیست که شما برای کاهش وزن بطور کلی دست از غذاهای دیگر بکشید. بدن شما به همه نوع مواد غذایی نیاز دارد. شما برای کاهش وزن باید ورزش کنید پس مصرف غذاهای کربوهیدرات دار اصلاً مشکلی ندارد تنها بایستی به میزان مصرف خود با توجه به فعالیتی که می کند دقت داشته باشید تا مورد اولی که ذکر کردیم پا برجا بماند.

۴- بیشتر ورزش کنید

سعی کنید با افزایش فعالیت و ورزش کالری بیشتری بسوزانید. همچنین در هنگام ورزش بجای تمرینات هوازی سعی کنید بروی تمرینات مناسب کاهش وزن تمرکز کنید. هدف شما در این برنامه کاهش وزن است نه تقویت و افزایش حجم ماهیچه در نتیجه بجای آنکه در باشگاه مثلاً به سوارغ حرکت اسکات بروید با تمرینات استقامتی و کاهش وزن مثل استفاده از توپ و تناب بروید تا زودتر نتیجه بگیرید.

 

منبع: t3.com

akane0151

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *